Inspiratie bij de pijler leesdidactiek
Vulde jouw school de leesscan in en wil je nog meer inzetten op de pijler leesdidactiek? Op deze pagina vind je verdere inspiratie. Leesdidactiek staat voor de keuzes die je maakt in functie van motiverend en effectief leesonderwijs: de doelen die je selecteert, de instructie die je geeft, de mogelijkheden die je creëert voor oefening, interactie en feedback.
Via de inspiratiewijzers kun je je laten inspireren om doelen en acties te formuleren voor jouw leesplan. Mis je inspiratie?
Laat het ons weten!
Download de inspiratiewijzer leesdidactiek
Meer leren bij de Iedereen Leest Academie
-
- Praktijksessie 'Interactief voorlezen: aan de slag'
- Online leertraject 'Met interactief voorlezen naar krachtig leesonderwijs'
Meer lezen
-
© Michiel Devijver en Iedereen Leest
'Vijf sleutels voor krachtig leesonderwijs' - Iedereen Leest
-
'Kleuters voorbereiden op lezen? Werk aan klankbewustzijn' - KLASSE
-
'Stellen we te eenvoudige vragen bij het voorlezen?' - Kleutergewijs
-
'De zeven pijlers van onderwijs in begrijpend lezen' - Stichting Lezen
-
'Getipt: handboek voor krachtig leesonderwijs' - Iedereen Leest
-
'Getipt: boek over inclusief leesonderwijs' - Iedereen Leest
-
'Begrijpend lezen: hoe maken we elke leerling sterker?' - KLASSE
In & uit de praktijk
- 'Waar vind ik als leerkracht les- en verwerkingstips bij boeken en gedichten?' - Iedereen Leest
- 'Ontdek les- en verwerkingstips bij anderstalige prentenboeken' - Iedereen Leest
- 'Werken met boeken in de klas' - Iedereen Leest
- 'Hoe werken met non-fictie in de klas?' - Iedereen Leest
- 'Er zit meer in een prentenboek dan je denkt' - KLASSE
- 'Breng meer poëzie in je les met deze tips' - Iedereen Leest
- 'Voorlezen in de klas: weg met de drempels' - Iedereen Leest
- 'Top in Vlaanderen voor begrijpend lezen … zonder methode' - KLASSE
- 'Wat vraag je nu eigenlijk? Over vragen stellen bij teksten' - FONS
- 'Effectief leesonderwijs geven. Hoe doe je dat?' - Taalunie
Leesdidactiek samen met je leesnetwerk
- '40 basisscholen gaan samen voor de kracht van interactief voorlezen' - Iedereen Leest
- 'Praktijk in de kijker: ‘Voorlezen maakt een verschil’ van secundaire school Don Bosco Genk' - Iedereen Leest
- 'Leermateriaal' - Zo leerrijk
- 'Sarah: sokpop en de klanken ' - VRT
- 'De magie van een voorleeshond' - KLASSE